Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İzmir

Valilikler

T.C. Ödemiş Kaymakamlığı
T.C. Ödemiş Kaymakamlığı
T.C. Ödemiş Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Hakkımızda Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Kurumsal Kimlik İç Kontrol
  • ÖDEMİŞ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Etik Kurulu Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Güzergahı Kolluk Gözetim Komisyonu
  • İLETİŞİM
°C
14
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Hakkımızda
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Logosu
    • İç Kontrol
  • ÖDEMİŞ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Ödemiş Kaymakamlığı Kamu Kurum ve Kuruluş Listesi
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • AFET ACİL
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Etik Kurulu
    • Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Güzergahı
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • İLETİŞİM

Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi

AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ



5 Mayıs 1949'da 10 Avrupa ülkesinin bir araya gelmesiyle



oluşturulan Avrupa Konseyi, insan hakları ve özgürlüklerinin devletlerce



korunmasına ve geliştirilmesine vurgu yaparak insan haklarına saygı



yükümlülüğünü üyelik koşulu olarak belirtmiştir. Avrupa Konseyi'nin bu anlamda



ilk adımı 4 Kasım 1950'de Roma'da imzalanan ve 3 Eylül 1953'te yürürlüğe giren



'İnsan Hakları ve Özgürlüklerinin Korunmasına İlişkin Avrupa Sözleşmesi (AİHS)'



dir.



AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ'NİN AMACI



NEDİR?



Sözleşme insan haklarının korunmasını ve geliştirilmesini



amaç edinir. AİHS hazırlık aşamasında Avrupa'daki demokratik rejimlerin devam



ettirilmesi açısından gerekli olan asgari hak ve özgürlükleri güvenceye alarak



işe başlamış, zamanla insan hakları listesini genişletmiştir. AİHS ekonomik,



sosyal ve kültürel haklardan çok sivil ve politik hakların korunmasına öncelik



vermiştir. Bu sözleşmeyi sosyal ve ekonomik hakları içeren 'Avrupa Sosyal Şartı'



izlemiştir. Türkiye 10 Mart 1954'te sözleşmeyi onaylamış, 28 Ocak 1987'de de



bireysel başvuru hakkını tanımıştır. Mahkemenin zorunlu yargı yetkisini ise 28



Ocak 1990'da kabul etmiştir. AİHS, 45 Avrupa Konseyi üyesi devletin 44'ü



tarafından onaylanmıştır.



AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ'NİN BAŞLICA



ÖZELLİKLERİ NELERDİR?



· Sözleşme insan haklarını uluslararası



düzeyde güvence altına alır. Sözleşmeyle birlikte bölgesel bir koruma sistemi



yaratılmıştır. Sözleşme insan haklarını ulus devletlerin içişleri olmaktan



çıkarmakta ve devletlerin işledikleri insan hakları ihlallerinin uluslararası



alana taşınmasına imkan tanımaktadır.



· Sözleşmenin getirdiği 'devletler arası



başvuru' ve ' bireysel başvuru' yoluyla sözleşmeye taraf devletler ve bireysel



başvuru hakkına sahip olanlar (şahıslar, şahıs toplulukları, STK'lar) sözleşmeye



taraf olan bir devlete karşı, sözleşmede bulunan hak ve özgürlükleri ihlal



ettiği gerekçesi ile AİHM'de dava açma hakkına sahiptirler.



· AİHS sadece kendisini onaylayan devletler



için bağlayıcıdır. AİHS hukuk tekniği açısından uluslararası bir anlaşmadır ve



sözleşmeye taraf olan devletler bakımından bağlayıcı sonuç doğurur.



· Sözleşme insan hakları ve özgürlüklerinin



korunması amacıyla bir denetim mekanizması oluşturdu. Denetim sistemi, yürürlüğe



giren 11. Protokol ile tek mahkeme sistemine dönüştü.



· AİHS, uluslararası alanda insan hak ve



özgürlüklerinin korunmasının en önemli hukuksal aracıdır.



AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ HANGİ HAK VE



ÖZGÜRLÜKLERİ GÜVENCE ALTINA ALIR?



AİHS bir giriş, üç bölüm ve 59 maddeden oluşur. Giriş



bölümünde sözleşmenin dayandığı temeller açıklanır.



I. Bölüm (md:2-18), sözleşmenin güvenceye



aldığı maddi hakları içerir.



II. Bölüm (md:19-51), AİHM'nin oluşumuna,



yetkilerine, çalışma ve yargılama usullerine ilişkin hükümleri içerir.



III. Bölüm (md:52-59), sözleşmenin



uygulanması ile ilgili çeşitli kurallara yer verir.



Madde 1



İnsan Haklarına Saygı Yükümlülüğü



Yüksek Sözleşmeci Taraflar, kendi yetki alanları içinde



bulunan herkese bu Sözleşme'nin birinci bölümünde açıklanan hak ve özgürlükleri



tanırlar.



Madde 2



Yaşama Hakkı



Herkesin yaşam hakkı yasanın koruması altındadır.



Madde 3



İşkence Yasağı



Hiç kimse işkenceye, insanlık dışı ya da onur kırıcı ceza



veya işlemlere tabi tutulamaz.





Madde 4



Kölelik ve Zorla Çalıştırma Yasağı



Hiç kimse köle ve kul halinde tutulamaz. Hiç kimse zorla



çalıştırılamaz ve zorunlu çalışmaya tabi tutulamaz.



Madde 5



Özgürlük ve Güvenlik Hakkı



Her kişinin özgürlük ve güvenliğe hakkı vardır.Yakalanan her



kişiye, yakalama nedenleri ve kendisine yöneltilen her türlü suçlama en kısa



zamanda ve anladığı bir dille bildirilir. Yakalanması ya da tutuklanması



nedeniyle özgürlüğünden yoksun bırakılan her kişi, özgürlüğünün kısıtlanmasının



yasaya uygunluğu konusunun en kısa bir zamanda karara bağlamasını ve yasaya



aykırı görülmesi halinde kendisini serbest bırakması için bir mahkemeye başvurma



hakkına sahiptir.



Madde 6



Adil Yargılanma Hakkı



Herkes, gerek medeni hak ve yükümlülükleriyle ilgili nizalar,



gerek cezai alanda kendisine yöneltilen suçlamalar konusunda karar verecek olan,



yasayla kurulmuş bağımsız ve tarafsız bir mahkeme tarafından davasının makul bir



süre içinde, hakkaniyete uygun ve açık olarak görülmesini istemek hakkına



sahiptir. Bir suç ile itham edilen herkes, suçluluğu yasal olarak sabit oluncaya



kadar suçsuz sayılır.



Madde 7



Cezaların Yasallığı



Hiç kimse, işlendiği zaman ulusal ve uluslararası hukuka göre



bir suç sayılmayan bir fiil veya ihmalden dolayı mahkum edilemez. Yine hiç



kimseye, suçun işlendiği sırada uygulanabilecek olan cezadan daha ağır bir ceza



verilemez.



Madde 8



Özel Hayatın ve Aile Hayatının



Korunması



Herkes özel ve aile yaşamına, konutuna ve haberleşmesine



saygı gösterilmesi hakkına sahiptir.



Madde 9



Düşünce, Vicdan ve Din Özgürlüğü



Herkes düşünce, vicdan ve din özgürlüğüne sahiptir. Bu hak,



din veya inanç değiştirme özgürlüğü ile tek başına veya topluca, açıkça veya



özel tarzda ibadet, öğretim, uygulama ve ayin yapmak suretiyle dinini veya



inancını açıklama özgürlüğünü de içerir.





Madde 10



İfade Özgürlüğü



Herkes görüşlerini açıklama ve anlatım özgürlüğüne



sahiptir.



Madde 11



Dernek Kurma ve Toplantı Özgürlüğü



Herkes asayişi bozmayan toplantılar yapmak, dernek kurmak,



ayrıca çıkarlarını korumak için başkalarıyla birlikte sendikalar kurmak ve



sendikalara katılmak haklarına sahiptir.



Madde 12



Evlenme Hakkı



Evlenme çağına gelen erkek ve kadın, bu hakkın kullanılmasını



düzenleyen ulusal yasalar uyarınca evlenmek ve aile kurmak hakkına



sahiptir.



Madde 13



Etkili Başvuru Hakkı



Bu Sözleşme'de tanınmış olan hak ve özgürlükleri ihlal edilen



herkes, ihlal fiili resmi görev yapan kimseler tarafından bu sıfatlarına



dayanılarak yapılmış da olsa, ulusal bir makama etkili bir başvuru yapabilme



hakkına sahiptir.



Madde 14



Ayırımcılık Yasağı



Bu Sözleşmede tanınan hak ve özgürlüklerden yararlanma,



cinsiyet, ırk, renk, dil, din, siyasal veya diğer kanaatler, ulusal veya sosyal



köken, ulusal bir azınlığa mensupluk, servet, doğum veya herhangi başka bir



durum bakımından hiçbir ayırımcılık yapılmadan sağlanır.



Madde 15



Olağanüstü Hallerde Askıya Alma



Savaş veya ulusun varlığını tehdit eden başka bir genel



tehlike halinde her Yüksek Sözleşmeci Taraf, ancak durumun gerektirdiği ölçüde



ve uluslararası hukuktan doğan başka yükümlülüklere ters düşmemek koşuluyla bu



Sözleşmede öngörülen yükümlülüklere aykırı tedbirler alabilir. Yukarıdaki hüküm,



meşru savaş fiilleri sonucunda meydana gelen ölüm hali dışında, 2. madde ile 3.



ve 4. maddenin 1. fıkrasını ve 7. maddeyi hiçbir suretle ihlale mezun kılmaz.







Madde 16



Yabancıların Siyasal Etkinliklerinin



Kısıtlanması



10, 11 ve 14. maddelerin hiçbir hükmü, Yüksek Sözleşmeci



Tarafların yabancıların siyasal etkinliklerini sınırlamalarına engel



sayılmaz.



Madde 17



Hakların Kötüye Kullanımının



Yasaklanması



Bu Sözleşme hükümlerinden hiçbiri, bir devlete, topluluğa



veya kişiye, Sözleşme'de tanınan hak ve özgürlüklerin yok edilmesine veya burada



öngörüldüğünden daha geniş ölçüde sınırlamalara uğratılmasına yönelik bir



etkinliğe girişme ya da eylemde bulunma hakkını sağlar biçimde



yorumlanamaz.



Madde 18



Hakların Kısıtlanmasının Sınırları



Bu Sözleşmenin hükümleri gereğince, sözü edilen hak ve



özgürlüklere getirilen sınırlamalar ancak öngörülen amaçlar için



uygulanabilir.



https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat
  • İzmir Valiliği
  • Ödemiş Kaymakamlığı Facebook
  • Ödemiş Kaymakamlığı Twitter
  • Ödemiş Kaymakamlığı Instagram
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Akıncılar Mahallesi Mithatpaşa Cd. No:2 Ödemiş/İZMİR
(0232) 545 31 50
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız